2011. augusztus 2., kedd

küzdelmem

kaptam egy kérést, hogy felnőtt sapit készítsek. kaptam képeket is hozzá. hát, mivel minta nincs, így próbálkozunk.
neki is láttam, azon nyomban. íme:
először is, csak ilyen fonalam volt, ezek mind maradékok,azért csíkos (gondoltam próbálkozni pont tökéletes, sejtettem, hogy bontogatni kell). kisfiamnak is ezekből készültek a sapik, szerintem egyébként jó minőségűek.

1. próba: úgy készítettem el, ahogy a kicsi fiacskámét: először is, hatalmasra sikerült méretezni, így hátul össze van "varrva" a sapi, amit persze úgy fotóztam, hogy ne látszódjon :D a simléderen még bőven van mit javítani.

lebontottam szinte teljesen, a méretét megigazítottam, így csak a simlédert kell majd módosítani:

2 próba: most már jó a mérete a sapinak, hátul nekem még nem tetszik, hogy nagyon leér, inkább baseball szerűt kellene készíteni. a simléder már sokkal jobb,szerintem. :)

lebontottam a simlédert és még két sort. :D

3 . próba: újabb próbálkozás a simléder kialakítására :) ezen is van még mit csiszolni (most már tudom, hogy az első és második sorban jobban kell szaporítani, és akkor sokkal egyenesebben fog állni), de összességében jó, talán ez hasonlít legjobban a kapott képen láthatóra.

ezt lehet még este lebontom :D csak úgy :D és megpróbálom nagyobb tűvel is elkészíteni, még amiatt is fog egy kicsit változni.

viszont voltam boltban. extra vastag fonalat szerettem volna, de közölték, hogy nem most van a szezonja :O nagy nehezen találtam 1 darab gombócot, nekem a színe nem tetszik, de próbának tökéletes. tehát nekiálltam, és szerintem csak a színe ( a neve: ősz, és fekete-fehérben sokkal jobban mutat) miatt nem néz ki olyan jól :S de teszek fel róla képeket, magamnak tuti készítek egy hasonló fazont.
4-5 próba: hogy csinosabban álljon, itt is a hátulját kell alakítani, illetve lehet egy kicsit előreállóbb a simléder, és akkor jó.
egyébként nem tudom, mitől extra vastag...... árnyalatnyi a különbség a kettő között.

ui: rettenetesen állnak nekem a sapkák :) még nem készült olyan, amiben...... áá, hagyjuk is ezt :D

és most várom a reakciót :)

1 megjegyzés:

  1. Gratulálok! :) jól alakul, bár azt sokan mondták, hogy a simlijét nehéz megcsinálni.
    Esetleg youtube-on is találsz sok hasonló sapka horgolást,ha rákeresel erre: 'crochet hat'.
    Már várom a végeredményt! :)
    Üdv
    Dani

    VálaszTörlés